Muntii Baiului 27.03.2010


O tură relaxantă prin care am încercat să le arăt unor prieteni/verișori că sunt lucruri mai frumoase în viața decât vizionarea filmelor, jocurile pe calculator sau ieșirile la grătar

Participanți la tură: Andreea, Doru, Szabi, Vasile Nucu, Bogdan, Emilia, Antonela și Eu;

Traseu: Din Azuga am urcat cu telegondola până în vf. pârtiei Sorica, de unde am traversat culmea Urechea atingând vârfurile Urechea(1715m), Dutca și vf.Cazacu (1753m). După un repaus ne-am întors pe același traseu, cu excepția faptului că am reușit să lăsăm deoparte telegondola pentru a savura culmea Sorica.

Fotografiile au fost realizate de Vasile Nucu, Bogdan Burlacu și de mine

Având în vedere că verișoara mea Andreea și prietenul ei Szabi au venit într-o vacanță scurtă în țară, le-am propus să facem o mică ieșire pe munte pentru a se bucura de puțina zăpadă care a mai rămas și să guste din această pasiune de-a mea, cu speranța de a descoperii valoarea naturii și a frumuseților pe care aceasta ni le rezervă .
Pentru alegerea unui traseu ușor m-am consultat cu Nucu Vasile, un montaniard cu experiență, alături de care am străbătut multe poteci și cu care planificasem să mergem în acest week-end în Piatra Craiului. Am avut noroc pentru că și el vroia să facă o tură relaxantă de natură fotografică și a fost de acord să vină cu noi în Munții Baiului, munți pe care ni i-a recomandat mai ales la insistențele lui Szabi, datorită faptului că avem posibilitatea să urcăm cu telegondola până în vârful pârtiei Sorica. Grupului nostru s-au mai alăturat următorii: Antonela (o prietenă de-a lui Nucu), Doru(fratele verișoarei mele și respectiv verișorul meu..:)), Bogdan (un coleg de serviciu) și Emilia (prietena lui Bogdan).
Până la urmă în jurul orei 08.00 reușim să lăsăm în urmă municipiul Sfântu Gheorghe și la ora 09.00 ajungem la baza pârtiei Sorica din Azuga, oră la care începe să funcționeze și telegondola care care îi dă motive de bucurie lui Szabi. În parcare avem parte de un mic incident...în momentul în care Nucu a vrut să se încalțe cu bocancii, a constatat că nu are branțuri fiind nevoit să le improvizeze dintr-un carton.
Momentele de bucurie pentru Szobi au devenit momente de coșmar pentru Doru care din momentul în care s-a urcat în telegondolă și până când a coborât din ea a privit doar în podeaua acesteia, având impresia că drumul pe care l-am parcurs în 5 minute nu se mai sfârșește.
Releul Coștila din Bucegi

Încă din momentul în care am coborât din telegondolă, toți am fost fascinați de peisajul frumos care ni s-a înfățișat și datorită căruia, urcușul spre vârful Urechea a fost mai puțin solicitant.
Panoramă spre masivul Bucegi
Ajunși pe vf. Urechea facem o pauză scurtă pauză cu ajutorul căreia reușim să ne adunăm energia pierdută la urcare fiecare folosind metodele proprii...:)
Priveliște spre Postăvaru și Piatra Mare
Nucu ne arăta văile de abrupt Prahovene care urcă pe vârfurile Bucegilor
Dealurile Baiului
Panoramă cu Munții Baiului
Priveliște spre Bucegi

În ciuda faptului că Doru,Szabi și Andreea nu au mai fost pe munte, ne-au demonstrat că nu au probleme cu condiția fizică și au ajuns primii pe vârful Cazacu, noi ajungând la un interval de 15-20 de minute după ei, asta probabil și din cauza faptului că am stat mereu să corectez fotografiile după sfaturile lui Nucu și să surprind subiectul pe care mi-l recomanda.

Pe vf. Cazacu după o masă copioasă și o gură de whisky s-a instalat buna dispoziție, pe care în cele din urmă a reușit să o strice vântul puternic care a început să ne mângâie și care ne-a forțat să ne întoarcem spre Azuga pe același traseu.

Grupul nostru pe vf. Cazacu
Priveliște spre Bucegi

Bineînțeles că eu cu Nucu am rămăs din nou în urmă fiind ocupați cu surprinderea de cadre cât mai reușite, ceilalți ajungând la pârtia Sorica cu mult timp înaintea noastră.

Pentru a-i face viața mai ușoară lui Doru și în special pentru a ne bucura cât mai mult de peisajul din jur am preferat să lăsăm Telegondola și să coborâm pe pârtia de schi, prin diferite metode...:)
Sper ca această tură să fi fost pe placul tuturor participanților, iar pe viitor mi-aș dori să mai am solicitări în vederea organizării de ture de la verișorii mei.




3 comentarii:

  1. salut . Cine ar fi crezut ca din Baiului exista asa priveliste... eu unul sigur nu !!! Baiului intotdeauna l-am vazut de vis-a-vis. Precis il voi vizita si eu ... curand .Felicitari pentru tura ... si iti urez ca pe viitor sa ii duci pe prieteni / verisori si prin alte locuri. sa ii faci sa uite de calculator filme /jocuri ....

    Ps: mi se pare sau sunt primul care aduce un comentariu ? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. nu ti se pare, esti chiar primul...la iarna o sa merg din nou, daca vrei poate mergem impreuna

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ar face MARE placere . Si nu doar in Baiului...

    RăspundețiȘtergere